سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با هرکه دوستی می کنید، در راه خدا دوستی کنید و با هرکه دشمنی می کنید، در راه خدا دشمنی کنید . [امام علی علیه السلام]
aref 2 می‌نویسد:

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک کلید ترکیبی ساده اما کاربردی بپردازیم که بسیاری از کاربران از آن بی‏خبرند. با استفاده از این کلید ترکیبی می‏توانید در هر جایی از محیط ویندوز که باشید مستقیماً و بدون نیاز به ماوس به نرم افزار Yahoo Messenger دسترسی داشته باشید. این کار سرعت شما را در هنگام کار با این برنامه بسیار بالا می‏برد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط امین صحراگرد 88/6/14:: 8:55 عصر     |     () نظر

Hamzeh_rfj می‌نویسد:

در حال حاضر یکی از بهترین راه‏های دانلود از اینترنت، دانلود به وسیله Torrent است. از فیلم و موزیک گرفته تا بازی و برنامه در این شبکه وسیع و از طریق سایت های مرجع تورنت یافت می‏گردد (توضیحات کامل در این زمینه را در اینجا بخوانید). در صورتی که در دانلود از تورنت چندان حرفه‏ای نباشید ممکن است از کم بودن سرعت دانلود به این روش گله‏مند باشید. این موضوع علتی دارد؛ کلیه فایل‏های تورنت موجود در سایت‏های مرجع تورنت، سرعت دانلود یکسانی ندارند. ممکن است سرعت دانلود برخی بسیار بالا باشد و سرعت دانلود بعضی دیگر بسیار کند. از جهت دیگر این احتمال وجود دارد که فایل‏‏های موجود در تورنت، غیرمطمئن، دروغین و به اصطلاح Fake باشند. در این ترفند قصد داریم به معرفی نکته‏ای بپردازیم که با اطلاع از آن می‏توانید بهترین لینک موجود جهت دانلود از Torrent را در سایت‏های مرجع بیابید و فایل مذبور را دانلود نمایید. فایلی که سرعت دانلود از آن بالا باشد و خود نیز قابل اطمینان باشد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط امین صحراگرد 88/6/14:: 8:55 عصر     |     () نظر

Kasra می‌نویسد:

System Restore ابزاری است که شرکت مایکروسافت با عرضه ویندوز ME در سال 2000، آن را رونمایی کرد. ابزار و قابلیتی خوب که در نسل‏های بعدی ویندوز نیز تکرار شده و پیشرفته‏تر نیز شد. با استفاده از System Restore می‏توان ویندوزی را که به دلیل خاصی دچار مشکل و ایراد شده است را به همان حالت خوب گذشته بازگردانی کرد. این ابزار در حقیقت تنظیمات صحیح ویندوز را به خاطر می‏سپارد و آن را در محلی در هارددیسک برای مواقع اضطراری ذخیره می‏نماید. در ویندوز 7 -ویندوز جدید مایکروسافت- نیز شاهد حضور System Restore با مقداری تغییرات هستیم. هسته اصلی System Restore همانی است که در ویندوز XP وجود داشت، اما ساخت یک نقطه بازگردانی (Restore Point) تا حدودی متفاوت از پیش شده است. نقطه بازگردانی زمانی است که ویندوز شما خوب کار می‏کند و شما یک نقطه بازگردانی یا Restore Point می‏سازید که در زمان خرابی ویندوز از آن استفاده کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک نقطه بازگردانی در ویندوز 7 بپردازیم.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط امین صحراگرد 88/6/14:: 8:55 عصر     |     () نظر

Kasra می‌نویسد:

در صورتی که از نسخه 8 مرورگر Internet Explorer استفاده می‏کنید ممکن است به این مشکل برخورده باشید که مرورگر به طور غیرعادی صفحات اینترنت را کند باز می‏کند. این موضوع به هنگامی که چندین تب را باز کرده‏اید نیز شدت بیشتری می‏گیرد. این مشکل می‏تواند از رجیستر نشدن یکی از فایل‏های هسته‏ای اینترنت اکسپلورر در هنگام نصب ناشی شده باشد. هم اکنون قصد داریم به معرفی ترفندی ساده جهت حل این مشکل بپردازیم. اگر حس می‏کنید سرعت لود صفحات در IE8 کم است، این ترفند را حتماً آزمایش کنید.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط امین صحراگرد 88/6/14:: 8:55 عصر     |     () نظر

Kasra می‌نویسد:

نرم افزار Microsoft PowerPoint را می‏توان بدون شک قوی‏ترین نرم افزار ساخت صفحات و اسلایدهای جذاب دانست. هم اکنون در همایش‏ها و کلاس‏های آموزشی، اسلایدهای ساخته شده توسط PowerPoint نقش مهمی را در جهت شفافیت بیشتر موضوع مورد بحث ایفا می‏کنند. اکثر اسلایدهای پاورپوینت تنها از متن و نهایتاً تصویر تشکیل شده‏اند. اما آیا تاکنون فکر کرده‏اید که می‏توان از کلیپ‏های فلش با فرمت SWF هم در درون اسلایدهای پاورپوینت بهره برد؟ قطعاً این کار باعث جذاب شدن صفحات شده و بر بینندگان تأثیر بیشتری می‏گذارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه قرار دادن کلیپ‏های فلش در اسلایدهای پاورپوینت بپردازیم.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط امین صحراگرد 88/6/14:: 8:55 عصر     |     () نظر

Kasra می‌نویسد:

Disk Cleanup و Defragment دو ابزار کاربردی در نسخه‏های مختلف ویندوز هستند که وظیفه بهینه‏سازی ویندوز و هارددیسک را بر عهده دارند. برای دسترسی به این دو ابزار بایستی بر روی هر درایو راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید و به تب مورد نظر بروید. یا از منوی Start مسیر خاصی را طی کنید. در صورتی که از این دو ابزار به طور مداوم استفاده می‏کنید طی کردن این مسیرها تا حدودی وقت‏گیر است. با استفاده از ترفندی که هم اکنون برای شما بازگو می‏کنیم می‏توانید Disk Cleanup و Defragment را به منوی راست کلیک هر درایو اضافه کنید تا به سادگی و با راست کلیک بر روی درایو مورد نظر در My Computer به این دو ابزار یا یکی از آنها به دلخواه خود دسترسی داشته باشید.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط امین صحراگرد 88/6/14:: 8:55 عصر     |     () نظر

asibi می‌نویسد:

نرم افزار IrfanView را می‏توان یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای رایگان مشاهده تصاویر در محیط ویندوز دانست. این نرم افزار در عین سادگی و کم حجم بودن توانایی‏های بسیاری دارد. توانایی‏هایی از قبیل پشتیبانی از ده‏ها فرمت تصویری، ویرایش و تبدیل تصاویر و حتی پشتیبانی از فرمت‏های صوتی و تصویری. همچنین با استفاده از پلاگین‏های متعدد می‏توانید امکانات این نرم افزار را بیش از پیش توسعه دهید. اما یکی از کارهایی که می‏توان به وسیله نرم افزار IrfanView انجام داد، استخراج آیکن فایل‏های EXE است. همان طور که حتماً دیده‏اید فایل‏های اجرایی برنامه‏ها که فرمت EXE یا مشابه آن را دارند دارای یک آیکن خاص هستند. به عنوان مثال آیکن نرم افزار فایرفاکس، یک روباه آتشین است. این آیکن‏ها را به طور طبیعی نمی‏توان از فایلها جدا کرد و مورد استفاده قرار داد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه جداسازی این آیکن‏ها از فایل‏های اجرایی از طریق نرم افزار IrfanView بپردازیم.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط امین صحراگرد 88/6/14:: 8:55 عصر     |     () نظر

Kasra می‌نویسد:

در صورتی که از نسخه 7 یا 8 مرورگر Internet Explorer استفاده می‏کنید حتماً می‏دانید قسمت Search موجود در این مرورگر (در بالای صفحه سمت راست)، به طور پیش فرض از موتور جستجوی Live Search (یا Bing فعلی) بهره می‏برد. ممکن است شما نیز به همانند بسیاری دیگر از کاربران ترجیح دهید برای جستجو از موتور جستجوی دیگری نظیر گوگل یا یاهو استفاده کنید. در این ترفند قصد داریم نحوه تغییر موتور جستجوی پیش فرض در این مرورگر را از طریق رجیستری ویندوز به شما بیاموزیم.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط امین صحراگرد 88/6/14:: 8:55 عصر     |     () نظر

NASERGRAPHIC می‌نویسد:

با پیشرفت تکنولوژی جایگزین‏های متعددی برای CD جهت ذخیره اطلاعات به وجود آمده است. شاید به همین دلیل هم است که حفظ و نگه داری از CDها چندان جدی گرفته نمی‏شود. اما چه بخواهیم و چه نخواهیم روزانه با آن‏ها سر و کار داریم و هنوز زمان زیادی تا فراموشی آنها باقی مانده است. در نتیجه همچنان سالم نگه داشتن آنها اهمیت زیادی دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 راهکار در جهت افزایش طول عمر CDها بپردازیم.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط امین صحراگرد 88/6/14:: 8:55 عصر     |     () نظر

Kasra + hamid reza می‌نویسند:

همان طور که احتمالاً می‏دانید ویندوزهای ویستا و 7 دارای دو نسخه 32 و 64 بیتی هستند. مهم‏ترین تفاوت ویندوزهای 32 و 64 بیتی در میزان رم پشتیبانی شده توسط این دو ویندوز است. به طوری که ویندوزهای 32 بیتی ویستا و 7، نهایتاً 4 گیگ رم را شناسایی و پشتیبانی می‏کنند. یعنی اگر شما بر روی سیستم خود بیش از 4 گیگ رم نصب کنید، در صورت استفاده از ویندوز 32 بیتی، تنها 4 گیگ رم از کل رم نصب شده بر روی سیستم قابل استفاده خواهد بود و مابقی آن بلااستفاده باقی می‏ماند. در نتیجه در این زمان ناچار خواهید بود تا یک ویندوز 64 بیتی تهیه کرده و نصب کنید. اما بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از ویندوزهای 64 بیتی ندارند. به دلایلی نظیر عدم سازگاری برخی نرم افزارها و درایورها و نبود نسخه‏های مخصوص 64 بیتی. در نتیجه گاهی پیش می‏آید که کاربر قید مابقی رم خود را می‏زند و از همان ویندوز 32 بیتی بهره می‏گیرد. در صورتی که نیک بنگریم، درخواهیم یافت که مایکروسافت در این زمینه بسیار طمع کار عمل نموده است. چرا که کاربری که از یک سیستم پیشرفته استفاده می‏کند را مجبور به استفاده از نسخه 64 بیتی ویندوز می‏کند، تنها به این خاطر که به علت استفاده از بیش از 4 گیگ رم یک نسخه 64 بیتی خریداری نماید. اما بالأخره روزی که برای این محدودیت 4 گیگی چاره‏ای پیدا شود فرا رسید! در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه از بین بردن محدودیت 4 گیگی استفاده از رم در ویندوزهای 7 و ویستای 32 بیتی بپردازیم. به طوری که می‏توانید تا 128 گیگ رم بر روی سیستم خود نصب کنید و ویندوز 32 بیتی شما تمامی این میزان رم را شناسایی خواهد کرد و می‏تواند از تمامی این مقدار رم استفاده کند! در نتیجه دیگر نیازمند نصب یک ویندوز 64 بیتی فقط به خاطر یک محدودیت آزاردهنده نخواهید بود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط امین صحراگرد 88/6/14:: 8:55 عصر     |     () نظر

   1   2      >